Satranç
₺88,00
3 adet stokta
Satranç
“Böylesine boş bir kafanın bunca çabuk gelen bir ünden sarhoş olmaması düşünülebilir miydi?”Hayatım boyunca tek bir düşünceye saplanıp kalmış insanların her türü hep dikkatimi çekmiştir.Çünkü bir insan, kendini sınırladığı ölçüde sonsuzluğa da yaklaşmış demektir.”Böyle yapay bir şizofreni, böyle bir bilinç bölünmesi, elbette ki normal bir insan için düşünülemez.Fakat ben her türlü normallikten kaba güç kullanılarak koparılmıştım. Bir tutukluydum ve suçsuz yerehapsedilmiştim. Aylardır ustaca bir biçimde yalnızlığın işkencesini yaşıyordum. İçimde biriken öfkemiçoktandır herhangi bir şeye boca etmek isteyen bir insandım. Bu anlamsız oyundan başka elimdebaşka bir şey bulunmadığından, öfkem, öç alma isteğim, fanatik bir biçimde bu oyuna yönelmişti.Kendisiyle tek savaşabileceğim, yine kendimdi, öteki Ben’imdi. Kendime karşı oynarken oyunun akışıiçerisinde aşırı bir heyecan ve hırs noktasına yükseliyordum.””Satranç” Buenos Aires’e doğru yol almakta olan bir yolcu gemisinde, bir dünya şampiyonuna karşıoynanan birkaç el satranç oyunundan İkinci Dünya Savaşı sırasındaki Nazi Almanyası’na dek uzanannefes kesici bir öyküyü konu ediniyor.
İlgili ürünler
Öteki
“Yaşamıma başka türlü devam etmem mümkün değildi belki de. Unuttum, suçluluk duygusundan kurtulmak istedim ve eski beni sildim, peki yerine koyduğum ne? Bir kukla, öyle mi? Algılarım zaman ve mekândan kopuyor, aklımda apansız bir tilki fikriyle ekranıma görmeden bakıyorum. “Av yoksa avcı da yok,” diye mırıldanıyorum kendi kendime, bu boşluktan çıkmak için düşünce akışıma tutunmalıyım.”
‘Öteki’ romanı; örneğine pek rastlanmayacak biçimde geleceğin tasarımını günümüz teknolojik gelişmeleriyle ilişkilendirerek okura hem sürprizlerle dolu hem de bir o kadar tanıdık bir dünya gösterirken yazar Barış Toprak, Türkiye’de ‘Bilim Kurgu’ ve 'Polisiye' edebiyatına yeni bir bakış açısı getiriyor…
Sevdim Gitti
Çırpınıyorum, boğuluyorum.
Olmadığın her an biraz daha
ölüyorum, biraz daha seviyorum.
Bir yerden eksiliyor, bir
yerden büyüyorum. Yokluğunda
eksiğim, tamamlanamıyorum.
Beni sevmediğin her an yok
oluyorum, parçalanıyorum.
Oysa ne güzel severdik birbirimizi,
hep en acıyan yerlerimizden
öpmez miydik? Hep sarmaz mıydık
yaralarımızı?
Gel artık, ben hep buradayım.
Sensiz eksiğim, yalnızım.
Gel artık.
Bıraktığın yerdeyim.

Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.