İskendername
₺600,00 Orijinal fiyat: ₺600,00.₺495,00Şu andaki fiyat: ₺495,00.
1 adet stokta
İskendername
Ahmedî (1334-1412): Tâceddîn İbrâhîm bin HızırAhmedî, Germiyanlı musâhib şairler içinde eserlerininçokluğu ve sanatı bakımından en önde gelenidir.
Kaynaklar Ahmedî’nin önce Anadolu’da medreseye gittiği,öğrenimini sonra Mısır’da ilerlettiği, burada hocasının ŞeyhEkmeleddin olduğu, klasik İslam ilimlerini okuduğu, sonra
Kütahya’ya yerleştiği konusunda birleşirler.
Ahmedî başlıca eserlerini Germiyan Beyleri SüleymanŞah (1361-1387) ve II. Yakûb (1387-1429) zamanındayazmıştır. Dîvân, Cemşîd ü Hurşîd, Tervîhü’l-Ervâh,Bedâyiu’s-sihr fî Sanâyii’ş-şi’r Ahmedî’nin geniş külliyatınıoluşturan eserlerinden başlıcalarıdır. Ahmedî’nin
İskendernâme’si İskender’in tarihiyle birlikte bir dünyatarihini içerir, ayrıca ilahiyat, kozmoloji, astronomi,astroloji, fizyoloji, psikoloji ve tıp sohbetleriyle didaktikansiklopedik bir nitelik taşır. Bilgiyle beraber öğüt vermeyiamaçlayan İskendernâme, İskender Romansı’nın Osmanlıedebiyatındaki bir versiyonu olarak değerlendirilir.
İlgili ürünler
Berdel 2
Sonunu görmediği yolu yürümekten hep korkan bir adamdı
Rezan Şahmaran. Hayal kırıklıklarına uğramaktan hoşlanmayan, insanlara çok sevmediği müddetçe bağlanmayan, sevgisini heba etmeyen bir adamdı.
Zorlu yolların sonunda hayatına bir kadın girdi.
Önünü arkasını düşünmeyi, olanların sonucunu
ölçüp biçmeyi unutturdu ve korkusuzca sona gidebileceğini öğretti o kadın.
Hesapsız kitapsız yürümenin güzel tarafını
bu kadın sayesinde öğrendi. İstemediği, sevmediğini defalarca kez yüzüne vurduğu
kadını bir felaketin sonunda kaybetti.
Kaybetmekten korkan bir aşık olacağı aklının ucundan geçmezdi. Nitekim Rezan Şahmaran’ın kalbi sevdanın yakıcı ateşine yandı. Yandı ve kaybetmekten ölesiye korktu.
Bir zamanlar sevmediği kadına, korkusunu pervasızca haykırdı:
Allah der ki; kimi benden çok seversen onu senden alırım.
Ve ekler: Onsuz yaşayamam deme, seni onsuz da yaşatırım.
Yemin ederim seni benden önce alacak diye
çok sevmekten korkuyorum!
Sevdim Gitti
Çırpınıyorum, boğuluyorum.
Olmadığın her an biraz daha
ölüyorum, biraz daha seviyorum.
Bir yerden eksiliyor, bir
yerden büyüyorum. Yokluğunda
eksiğim, tamamlanamıyorum.
Beni sevmediğin her an yok
oluyorum, parçalanıyorum.
Oysa ne güzel severdik birbirimizi,
hep en acıyan yerlerimizden
öpmez miydik? Hep sarmaz mıydık
yaralarımızı?
Gel artık, ben hep buradayım.
Sensiz eksiğim, yalnızım.
Gel artık.
Bıraktığın yerdeyim.

Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.