Biz Almanlar
₺300,00 Orijinal fiyat: ₺300,00.₺248,00Şu andaki fiyat: ₺248,00.
3 adet stokta
Biz Almanlar
Üniversiteyi bitirip bir bilim insanı olmayı hayal eden
genç Meissner, İkinci Dünya Savaşı patlak verince
birden kendini savaşın ortasında bulur. Gönderildiği
Doğu Cephesi’nde savaşın tüm şiddetine tanık olur, çatışmalara girer, defalarca ölümden döner.
Savaş bittikten sonraysa yıllar boyu esir kamplarında hayatta kalma mücadelesi verir.
Yine de, yaşadığı onca şeye rağmen uzun bir ömrü olur.
Hayatı boyunca bir Nazi olmanın suçluluğu,
ne için savaştığının belirsizliği ve her şeye rağmen hayatta kalma içgüdüsü iç içe geçerek zihnini sürekli bulandırır. Meissner yaşlanınca, savaştan duyduğu suçluluğu ve utancı anlatan bir mektup, güçlü savaş sahneleriyle dolu bir çeşit itirafname bırakır torununa…
Dayton Edebiyat Barış Ödüllü Biz Almanlar,
savaşta işlenen suçun –ve hatta bizzat savaşın kendisinin– “kolektif ben”e mi yoksa katıksız şekilde “biz”e mi
ait olduğunu sorgulayan ve her halükârda savaşın ahlaki çelişkilerini didik didik eden çarpıcı bir roman.
“Starritt’in yazımı sürükleyici. Günümüzün
kutuplaşmış dünyasına baktıkça, Biz Almanlar’ın şimdiyi anlattığı bile söylenebilir.”
Georgia Hunter, New York Times Book Review
“Çarpıcı. Biz Almanlar, hem kolektif hem bireysel
suçluluğu masaya yatırıyor.” Andrew Holgate, Sunday Times
İlgili ürünler
Öteki
“Yaşamıma başka türlü devam etmem mümkün değildi belki de. Unuttum, suçluluk duygusundan kurtulmak istedim ve eski beni sildim, peki yerine koyduğum ne? Bir kukla, öyle mi? Algılarım zaman ve mekândan kopuyor, aklımda apansız bir tilki fikriyle ekranıma görmeden bakıyorum. “Av yoksa avcı da yok,” diye mırıldanıyorum kendi kendime, bu boşluktan çıkmak için düşünce akışıma tutunmalıyım.”
‘Öteki’ romanı; örneğine pek rastlanmayacak biçimde geleceğin tasarımını günümüz teknolojik gelişmeleriyle ilişkilendirerek okura hem sürprizlerle dolu hem de bir o kadar tanıdık bir dünya gösterirken yazar Barış Toprak, Türkiye’de ‘Bilim Kurgu’ ve 'Polisiye' edebiyatına yeni bir bakış açısı getiriyor…
Sevdim Gitti
Çırpınıyorum, boğuluyorum.
Olmadığın her an biraz daha
ölüyorum, biraz daha seviyorum.
Bir yerden eksiliyor, bir
yerden büyüyorum. Yokluğunda
eksiğim, tamamlanamıyorum.
Beni sevmediğin her an yok
oluyorum, parçalanıyorum.
Oysa ne güzel severdik birbirimizi,
hep en acıyan yerlerimizden
öpmez miydik? Hep sarmaz mıydık
yaralarımızı?
Gel artık, ben hep buradayım.
Sensiz eksiğim, yalnızım.
Gel artık.
Bıraktığın yerdeyim.

Değerlendirmeler
Henüz değerlendirme yapılmadı.